7 Nisan 2014 Pazartesi

Şirine Pastası



Eğer siz de uslu bir çocuk olursanız bir gün Şirinleri görebilirsiniz…

Çocukluğumuzun vazgeçilmezi Şirinleri sevmeyen yoktur herhalde. Tabi bizim zamanımızda daha basitti çizgi filmler, şimdiki gibi üç boyutlu değildi. Neyse ki biz de çocuklarımız sayesinde animasyon filmleri izleyerek eski günlerimize dönüp çocukluğumuzu yad edebiliyoruz.

Bahar ile “Şirinler 2” filmine gitmiştik. Baharım film başladığında pür dikkat seyredip sonrasında sürekli koltuk değiştirmesine ragmen, film bittiğinde Sirinleri cok sevdigini ve Şirine olmak istediğini söyledi, her küçük kız çocuğu gibi… :)



Bu arada Sirinler 3 sinema filmi 2015 yılında vizyona girecek. ;)

Neyse biz tam bir anne-kız günü olsun istedik  ve eve geldiğimizde birlikte pasta yapmaya karar verdik. Sürpriz yumurtanın hediyesi olan Şirine ile güzel bir pasta yapıp süslemeye karar verdik ve ortaya aşağıdaki gibi bir pasta çıkmış oldu.





Ben kızımla mutfağa girmeyi çok seviyorum. Her fırsatta masayı kurmasına izin veriyorum zaten. Onun dışında geçenlerde ayran yapmak için yardıma ihtiyacım olduğunu söyledim. Derin bir kaba yogurt koydum. Çırpma teli ile yoğurdu karıştırışını, suyu eklerken ki dikkatli tavırlarını izledim. Tuzunu birlikte attık tabi. :)

Demek istediğim çocuklarımıza sadece oyun ile bir şeyler öğretmek değil gerçek hayatta yaptığımız işlere de onları dahil ederek bir şeyler öğretmek önemli bence. Çünkü bir şeyleri yapmayı başardığını fark ettikçe onların da özgüvenleri gelişiyor. Mesela Bahar, yaptığı ayranı evdeki herkesin içtiğini ve çok beğendiğini gördüğünde o kadar mutlu oldu ki. Hem ayranı kendi yaptığı için de bardağındaki ayranın hepsini bitirdi.

Büyünce olmak istedikleri arasına doktor, balerin, Pamuk Prenses’ten sonra ahçı  da eklenmiş oldu.

Bu gidişle biz kızımla daha çoook mutfağa gireceğiz!!

Bizi takip edin… :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder