27 Mart 2014 Perşembe

Göz muayenesi

Bahar, 2 yaşında göz muayenesini olmuştu. Gözleri gayet iyi, hiçbir sorun yok, çok şükür. Yalnız bu aralar bazen televizyonu yakından izlediği için ve bazı fotoğraflarında bakışları biraz daldığı için Baharımı tekrar göz doktoruna götürmeye karar verdik.

Öncelikle doktora gitmeden onu bilgilendireyim istedim. “Göz doktoruna gideceğimizi duyunca biraz endişelendi. Ben de “ Gözlerinin mükemmel görüp görmediğini merak etmiyor musun?” diye sordum ve hiç üzerine gitmedim. Sonrasında “Anne doktor gözümü acıtmaz değil mi?” dedi. Sıkıntısını paylaştığı için çok mutlu oldum ve canının acımayacağını, sadece iyi görüp görmediğine bakacağını hatta belki de daha fazla tv izlemene izin verebileceğini söyleyince “Gidelim o zaman!” deyiverdi.


Büyüdüğü için artık onu çenesini cihaza dayayarak ekrana bakması konusunda ikna etmek zor olmadı. Sonrasında doktorun yanına girdiğimizde biraz sıkılsa da ağlamadan muayene olmayı başardı. :) Doktor göz tembelliği, göz kayması şüphesi olmadığını söyleyince çok rahatladık. Doktor yine de bize aşağıdaki E harfini verdi.






Evde bu E harfine uzaktan tek gözünü kapatarak gösterdiği yönü eliyle işaret etme çalışması yapmamızı söyledi. Konusarak degil, eliyle yönünü gostermesi çok önemli.  Evde her gün bir oyun gibi E harfinin baktığı yönleri elleri ile göstermesini istiyorum. Bakalım hafta sonu kontrolü var. Bu testten de geçerse onun istediği bir filmi seçerken evde sinema günü yapmayı planlıyorum. :)  Siz de çocuğunuzun gözünde göz tembelliği olup olmadığını kontrol etmek istiyorsanız bu yöntemi deneyebilirsiniz.

Bir de güzel bir söz söyledi cimcime, onu da sizinle paylaşayım:

Geçen gün gözlerine dikkatlice baktığımı farkedince bana “Anne gözlerime mi bakıyorsun yoksa güzelliğime mi?” diye sordu. :) Tam yemelik bu yeni nesil yaa…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder