25 Mart 2014 Salı

Tuvalet eğitimi

Sevgili Anneler,

Tuvalet eğitiminden korkmanıza hiç gerek yok. Şimdi ben size, kızımı nasıl tuvalete alıştırdığımı tek tek anlatacağım ve siz de bebişlerinizi bu şekilde bezden kurtaracaksınız.

İşte gerekenler:



  • Sevdiği çizgi film kahramanına ait resimli külotlar
  • Oturak
  • Gülen adam etiketleri
  • Tuvalet adaptörü
  • Islaklık geçirmeyen alez

Bahar 2,5 yaşındayken gündüzleri bez bağlamadan, külot giydirerek başladım eğitime. Açıkçası ben kızıma hiç alıştırma külotu giydirmedim. H&M’den Mickey ve Minnie  desenli külot aldım. O dönem Mickey CD’leri izlediği için bu ürünleri çok beğendi. Oturağı vardı zaten. Çişi geldiğinde söylemesi gerektiğini, beze  para vermek yerine o parayla çizgi film CD’si alabileceğimizi anlattım ona. Daha küçük anlamaz demeyin, onlar her şeyin farkında. Basta önemsemiyor gibi yapıyorlar ama aslında mesajı alıyorlar bir şekilde. Bir keresinde markete gittiğimizde bana bezleri göstererek “ Anne ben büyüdüm, bu bezler çok pahalı onun yerine CD alabilir miyiz?” dediğine yemin edebilirim. Sizin yapmanız gereken sık sık ona “Çişin geldi mi?” diye sormak ve onu oturağa oturtmak olacaktır. 1-2 defa altına kaçırma kazaları yaşansa da çabuk uyum sağlıyorlar, merak etmeyin.

3 yaşına kadar geceleri bez taktık. Sabah kahvaltısını yapıyordu, sonrasında bezi çıkartıyordum. O sırada kakasını beze yaptıysa o kakayı bezden oturağın içine boşaltarak onun görmesini sağlıyordum. Kakanın kötü bir şey olmadığını bilmesi açısından bu da önemliydi bence. Sonra oturağı birlikte giderek tuvalet boşaltıp, sifonu çekerken “bay bay kakalar” diyerek bunu bir oyun haline dönüştürdük. Kakasının kötü koktuğunun esprisini bile yapmayın. Ondan bile etkileniyorlar, doğal bir şey olduğunu söyleyin.

Sonrasında Bahar sabah kaka yapmadığında-gündüzleri bez takmadığımız için- kakasını tutmaya başladı. Bu da kabız olmasına sebebiyet vereceği için kaka eğitimine hız verdim. Kaka eğitimine geçişte en büyük yardımcım “gülen adam” etiketleriydi. Tuvalet adaptörü alarak kakasını buraya yapması durumunda gülen adam etiketlerini tuvaletin hemen yanında olan çamaşır makinesinin yan yüzeyine yapıştıracağımı söyledim. Moral olsun diye de bir tane yapıştırdım. 50 tane gülen adam etiket vardı. Zaman içerisinde çişi ve kakası geldiğini söyleyince tuvalete koştuk ve işi bitince gülen adamları yapıştırdık ve etiketler bitinceye kadar tuvalete alıştı.

Veee geldik en zor aşamaya. BEZİ TAMAMEN BIRAKMAK :)

Gece bez takmadan yatırmak, anneler için en zor aşama; çünkü 2 saatte bir çocugu kaldırarak, uykusu bölünmeden oturağı getirip çişini yaptırmalısınız. Bir de su geçirmez alez temin etmeniz gerekli. Sonrasında geceleri 4 saatte bir kaldırın. Uyuya kalırsanız arada bir ıslak bir manzara ile karşılaşabilirsiniz. :) Merak etmeyin bu durum çok nadir oluyor. Sonrasında geceleri hiç kalkmayacaksınız ama sabah erken saatte “Anneee, kalk çişim geldiiii…” sesiyle uyanabilirsiniz. :)))

Sizler de bu önerilerimi dikkate alarak deneyimlerinizi benimle paylaşabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder