31 Mart 2014 Pazartesi

Banyo Yapmayı Sevdirme Sanatı

Çocuklar suyla oynamayı çok sever aslında ama bazen gözleri yandığında ya da başına su döküldüğünde nefes alamadıklarında banyo yapmaktan korkuyor olabilirler. Tıpkı benim Baharım gibi.

Bahar ilk başlarda banyo yapmayı çok seviyordu. Küveti doldurduğumuzda oyuncaklar ile oynarken yıkandığının bile farkına varmıyordu, sadece kafasına su döküldüğünde, çıkmaya yakın, çekiyordu isyan bayrağını. :)


Büyükdükçe saçları da uzadığı için banyo da saçlarını yıkama olayı sorun olmaya başlamıştı. Hatta banyo yapacağını anladığında “İstemiyorumm” diye ağlamaya bile başlamıştı. Bir şekilde ona tekrar banyoyu sevdirmem gerekiyordu. Kolları sıvadım ve aşağıdaki listeyi hazırladım:


  • Çilek Kız’ı çok sevdiği için çilekli bir şampuan aldım. Şampuanı gözlerini yakıyor olabilirdi. Kendim denedim, hakikaten yakıyordu. İşe şampuanını değiştirmekle başladım.

  • En çok kafasına su döküldüğünde isyan ettiği için ona aşağıdaki gibi bir su kabı buldum. Böylece yüzüne hiç su gelmeyecekti.



  • Son olarak da banyoda oynaması için ışığı yanan Deniz Kızı Barbie oyuncağı aldım.




Bunların hepsini gösterdim ona. Şampuanın mis gibi çilek kokusunu koklattım. Su kabı ile kafasına nasıl su döküleceğini ve yüzüne hiç su gelmeyeceğini gösterdim. Bir de kutusundan çıkarmadan deniz kızı Barbie’nin ışığını yakmasına izin verdim. Ne zaman banyo yapmaya karar verirse bana söylemesini ve o zamana kadar deniz kızının kutusundan çıkmayacağını söyledim.



Tam 3 gün sonra kendisi gelip “Hadi anne banyo yapalım” dedi. Bir kovaya su doldurduk önce. (Aklınızda olsun duş başlığı ile su tutarsanız panik oluyorlar. Başını yıkarken su kabı ile bu kovadaki suyu kullanacaksınız.)

Sonra deniz kızı Barbie’yi kutusundan çıkardık. Ben kızımı yıkarken o da Barbie’sini yıkamaya başladı. Sıra saçlarına geldiğinde kovadan yeni aldığımız su kabı ile önce saclarının uçlarına sonrasında yüzüne gelmeyecek şekilde başına su döktüm. Böyle bir su kabı 10 TL ama siz bunu bulamazsanız, gözlerini küçük bir mutfak havlusu ile kapatması için onu ikna ederek banyo faslını noktalayabilirsiniz. Unutmadan Barbie’nin banyo oyuncağı olduğunu ve diğer banyoya kadar onu saklayacağını söylüyorsunuz ki o oyuncaktan sıkılmasın.

Tabi daha bitmediii, saçları uzun ya Bahar’ın sonrasında bir de saçlarını kurutmak için kuaförcülük oynuyoruz birlikte.  Ben kuaför oluyorum, o da benim en sevdiğim müşterim… :)

Saatler olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder