26 Mart 2014 Çarşamba

Parabensiz Diş Macunu



Bugün artık neredeyse her türlü kozmetik ürününde bulunan “PARABEN” konusuna değinmek istiyorum.

Şu anda makyaj malzemelerinden kremlere, hemen hemen her üründe koruyucu olarak, raf ömrünü uzatmak amaçlı, paraben ürünü kullanılıyor maalesef. Acı olan şu ki, kar amacıyla çocuklar için üretilen ıslak mendillerde, diş macunların da bile paraben kullanılıyor. Paraben egzamadan meme kanserine bir çok hastalığa neden olabiliyor.


Geçen gün kızım Bahar için parabensiz diş macunu arayışına giriştim. Biliyorsunuz diş fırçalayan çocuklar, macunu yuttukları için bu tarz kimyasalları vücutlarına ağız yoluyla alabiliyorlar. İnanır mısınız 3-4 tane kozmetik mağazası ve market gezdim. Sadece bir tane üründe “Paraben yoktur.” ibaresi yer alıyordu. Diğerleri hep çocukların özeneceği renkleri, resimleri kullanmışlar ama hiçbiri içeriğe önem vermemişler. Neyse ki florsüz ve parabensiz bir ürün buldum sonunda. Parabenin yanı sıra flor içeren diş macunu yutan çocuklarda, vücuda alınan yüksek dozda flor, kansere ve zeka geriliğine neden olabiliyor. O nedenle 3 yaş öncesine kadar çocuklarınız dişlerini sadece su ve diş fırçası ile fırçalasın. Tükürmeyi becerebildikleri zaman da onlar için florsüz ve parabensiz ürünler kullanmaya başlayın.



Üzgünüm ama eskisi gibi değil, doğal ürün bulmak çok zor, her geçen gün yeni bir kimyasal madde üretiliyor. O nedenle kendinize aldığınız krem, şampuan, diş macunu…vb ürünlerin arkasına bir bakın. İçerik kısmına baktığınızda parabenleri, “ methylparaben, propylparaben, butylparaben, isobutylparaben, ethylparaben isopropylparaben, ve benzylparaben” olarak bulabilirsiniz.

Buradan sizi duyarlı olmaya davet ediyorum. Lütfen aldığınız her ürünün içeriğini okuyun. Tüketicilerin duyarlılığı sayesinde bazı markalar, paraben kullanmayarak ürünlerin üzerinde “Parabensizdir.” ibaresini eklemeye başladılar.


2 yorum:

  1. mrb peki parabensiz hangi diş macununu aldını
    z

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb yorumunuzu yeni gordum. Banat Winx parabensiz dis macunu ve fırça setini aldim en son.

      Sil