12 Eylül 2018 Çarşamba

Çocuklarla tatil - Selçuk / EFES

Haydi Selçuk Efes yollarına düşelim...

Bir hafta otelde kaldıktan sonra biraz da kültür turizm yapalım diye düştük Selçuk yollarına, tabi daha önce araştırdık. Dört kişilik aile, nerde kaliteli ve ucuza kalınır. Tarihi yerlere yakın ve güvenilir konaklama yeri neresi derken Selçuk Ögretmenevi'nde kalmaya karar verdik, gitmeden önce kapora yatırdık. Ögretmen olmasak bile konaklama imkanı sundukları için teşekkür ederiz. Gerçekten çok merkezi, güvenilir bir yer, kalan kişiler bizim gibi aile. Sadece biraz eski hatta bayağı eski; ama güvenli uyumak, klima ve tv olarak bakarsak fena sayılmaz. Kahvatısı da güzeldi.

İlk gece ögretmenevinde kalıp sabah kahvaltı sonrası Efes'e dogru yola çıktık. Efes'in iki girişi var. Alt girişten girdik biz önce. Bu arada gitmeden önce müze kart çıkarttık, çocuklara ücretsiz. Bu nedenle Efes'te giriş ücreti ödemedik. Alt girişte bizi faytoncular karşıladı. Çocukla yürüyemezsiniz, size üst girişe bırakalım, oradan aşağı yürümek daha kolay olur diyerek 60 TL istediler. Bizim amacımız zaten gezmek diyerek ve bebek arabamıza güvenerek faytona binmedik. Burada dikkat edilmesi gereken yanınıza bol bol su almanızdır. Şayet su çok pahalı.

10.30'da gezmeye başladık; ama Temmuz ayında sabah saatleri bile çok sıcak oldugu için çocuklar biraz söylendi tabi. Olsun biz pek aldırmadan onları gezi sonrası dondurma sözü vererek ikna etmeyi başardık. Gezerken yanımıza aldıgımız şemsiye de hayat kurtardı. Şapkalar bile bir yerden sonra korumuyor çünkü. Alt girişten girince hemen devasa ihtisamlı tiyatro sahnesini görmüş oluyorsunuz. İlk orayı gezdik. Bahar tiyatroyu çok sevdigi için ortada durup bize gösteri bile yaptı. Seyircilerin oturma yerinden onu izlemek çok güzeldi. Akustiği denemek için opera söyleyen yabancı bir grup ortamı neşelendirdi. Bir ara turistleri gezdiren bir kafileyi takip ettik; ama çocuklarla onlara pek ayak uydurmak mümkün olmadı. Zenginlerin hamamı ve kendilerine ait evlerinde epey bi vakit geçirdik. İlk kütüphane olan yapıtı gezdik. tepemeye tırmanırken kapalı bir bölüm var, ayrı bir müze yapmışlar. Giriş 20 TL. Orası da zenginlerin evlerinin içini ve mozaikleri gösteren bir yapı, gezmenizi tavsiye ederiz. Hem gölgede, kapalı alanda serinlemiş olursunuz. Aslında rehberler her noktada bir hikaye anlatıyorlar, biz tarihini pek okumadan gitmiştik. Bir dahaki sefere biraz daha araştırarak gideceğiz. Tepede de küçük bir amfi tiyatro var. Orada da devlet adamlarının toplantı yaptıgı yermiş.

Tepeden aşağı inip tekrar büyük tiyatroyu son bir kez daha gezip, bir daha bahar ayında tekrar geleceğimize dair kendimize söz vererek rotamızı Meryem Ana'ya doğru çevirdik. Devamı diğer yazıda.